روش های استفاده

طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

در این مطلب طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی را مورد بررسی قرار داده ایم. امروزه نگهداری از گیاهان آپارتمانی تبدیل به یک دغدغه شیرین از سوی خانه دارها شده است و آن ها دائما دنبال راهی مناسب برای افزایش کیفیت گیاهان خود و همچنین چلوگیری از نابودی گیاهان توسط آقات و بیماری ها هستند. ما در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه با بهره گیری از کود سه بیست به افزایش کیفیت گیاهان خود کمک کنید. با ما همراه باشید.

کود سه بیست چیست؟

حتما تا بحال عبارت کود کامل را شنیده اید، کود سه بیست یکی از انواع کود کامل است که به دلیل دارا بودن مقادیر مناسبی از عناصر مورد نیاز گیاه به این نام شهره شده است. در طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی باید بدانید که این کود چیست تا از تکنیکهای استفاده از آن استفاده کرد. دارا بودن گیاه سالم نیازمند مراقبت های ویژه ای است، این مواظبت و نگهداری با توجه به گونه های مختلف گیاهان، باید برای هر گیاه ویژه و خاص باشد.

کودهای سه بیست

گزینش مواد غذایی مناسب برای گیاهان، برای نگهداری از گیاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.کود سه بیست دارای 20 درصد فسفات، 20 درصد ازت و 20 درصد پتاس است و علاوه بر این عناصر دارای ریز مغذی هایی است که در مرحل مختلف رشد گیاه مورد استفاده قرار میگیرد که باعث میشود گیاه از نظر گلدهی و محصول دهی رشد کمی و کیفی داشته باشد.

کود سه بیست پودری

کودهای سه بیست در بازار به اشکال مختلفی به فروش می‌رسد که رایج ترین آن ها کود های سه بیست پودری است. البته باید اشاره کرد که خواص کود سه بیست برای هر حالتی اعم از پودری و مایع یکسان است تنها هنگام استفاده از کود 20-20-20 پودری برای برخی از گیاهان آپارتمانی باید آن را با میزان مشخصی از آب حل نمود و محلول آن را برای گیاهانتان مورد استفاده قرار دهید.

کود سه بیست مایع

همانطور که در بالا گفته شد, خواص کود سه بیست مایع و پودری یکسان است منتهی آنها در میزان مصرف کمی با هم تفاوت دارند.

روش استفاده از کود سه بیست مایع

با توجه به نوع و وسعت گیاهتان هر ماه ۱ بار با استفاده از کود سه بیست مایع, یک محلول مناسب با غلظت کافی آماده کنید و گیاهانتان را با استفاده از آن تقویت کنید.

کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

همانطور که اشاره شد ترکیب اصلی این کود از فسفر، پتاسیم و نیتروژن است. در پاسخ به این سول شما که کود سه بیست برای چه گلهایی مناسب است باید گفت, وجود سه عنصر نیتروژن, فسفر و پتاسیم سبب بالا رفتن مزایا و خواص کود سه بیست و همچنین سبب بالا رفتن محبوبیتشان میان مردم شده است. اینک قصد داریم به چند نمونه از اثرات شگفت انگیز کود 202020 برای گل های آپارتمانی اشاره کنیم:

  • به دلیل فسفر موجود در این کود سبب افزایش فتوسنتز و در نتیجه افزایش رشد رویشی گیاه می‌شود.
  • وجود پتاسیم در آن سبب افزایش کیفیت و همچین بالارفتن رشد گلها و میوه های گیاه می‌شود.
  • وجود ازت در کود سه بیست باعث افزایش و رشد برگهای گیاه می‌شود.
  • کود سه بیست در مقایسه با کود های دیگر دارای شوری کمتری می‌باشد که همین امر از شوری خاک جلوگیری می‌کند.
  • میزان رشد پاجوش ها و جوانه های گیاه را افزایش می‌دهد.
  • نیازهای بسیاری از گیاه را تامین می‌کند و سبب افزایش کیفیت گل و گیاه شما می‌شود.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی به آن دسته از گیاهان اطلاق میشود که در محیط های بسته و به دور از فضای آزاد و نور خورشید بتوانند رشد کنند و با این شرایط به ادامه حیات خود ادامه دهند. این گیاهان به دلیل عدم مقاومت به سرما باید در محیطی مناسب و مساعد و با توجه به نیازهایشان از جمله نور، درجه حرارت، رطوبت و … در قسمت های مختلف آپارتمان نگهداری شوند.

طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

اما همانگونه که گفته شد گیاهان آپارتمانی با توجه به فراهم نبودن شراید محیطی مناسب در مقایسه با گیاهانی که در فضای باز نگهداری میشوند نیازمند مراقبت های ویژه ای هستند. استفاده از کودهای شمیایی و معدنی می‌تواند بخش قابل توجه ای از نیازهای گیاه را برطرف نماید.

کود سه بیست یکی از انواع مختلفی از کود های شیمیایی است که میتواند شما را در این امر یاری دهد و به شما اجازه دهد از داشتن یک گلخانه خانگی لذت ببرید.

طریقه مصرف کود سه بیست

  • طریقه مصرف کود سه بیست در بهار و تابستان

بهترین زمان مصرف کود سه بیست بهار و تابستان است. چرا که زمان گلدهی گیاهان است و در این دو فصل گیاه شما شروع به زدن جوانه های جدید می‌کند. بنابراین لازم است بر اساس وسعت گیاهتان هر دو هفته یکبار محلولی آماده کرده و گیاهتان را با آن تقویت کنید.

  • طریقه مصرف کود سه بیست در پاییز و زمستان

زمان خواب گل ها و گیاهان در فصل پاییز و زمستان است. به خصوص در فصل سرد زمستان که میزان رشد گیاه نیز بسیار پایین است. بنابراین کود دادن به آن ها مفید نیست. پس لازم است فاصله استفاده از کود سه بیست را زیاد کنید. بهترین مقدار نیز هر دو ماه یکبار است.

طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

هیچ گاه نمیتوان قانون کلی را برای میزان و طرز مصرف کود سه بیست در نظر گرفت. چرا که این یکی از مواردی است که بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد. اما در طریقه استفاه از کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی به این موارد دقت داشته باشید.

  • عمر گیاه با میزان رشد آن
  • مساحت زمین، باغچه یا گلدان شما
  • وسعت و پراکندگی برگ ها و ساقه های گیاه
  • فصل کوددهی به گیاه

اما با این وجود بهترین میزان مصرف کود سه بیست برای گلدان های خانگی و گیاهان آپارتمانی به صورت یک قاشق چایی خوری کود در یک لیتر آب می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *