عمومی

بیش از 10 نکته و ترفند باغداری برای باغبان جدید

بیش از 10 نکته و ترفند باغداری برای باغبان جدید

بسیاری از مردم معتقداند که باغبانی یکی از ارزشمندترین فعالیت‌ها است. هیچ چیز مانند احساس کاشتن چیزی، تماشای رشد آن و سپس لذت بردن از ثمره کارتان نیست. در این مقاله نکات مفید باغبانی برای کمک به رشد باغ شما به اشتراک گذاشته می شود.

برای صرفه‌جویی در انرژی، هزینه و منابع، بیش از حدی که می‌توانید در باغ خود محصول نکارید. اگر قصد ندارید محصولات خود را در بازار بفروشید، کاشت بیش از حدی که می‌توانید استفاده کنید باعث هدر رفتن منابع و فضای باغ شما می شود. اگر فضای اضافی دارید، به جای آن به کاشت محصولات مختلف بپردازید.

روی بسته‌هایی که دانه‌های شما نوشته شده را بخوانید! هر دانه ای متفاوت است. برخی را می‌توان در تمام طول سال کاشت در حالی که برخی دیگر را فقط در زمان‌های خاصی می توان کاشت. برخی از دانه ها به ده ساعت یا بیشتر در روز نیاز دارند و برخی دیگر بسیار کمتر. قبل از خرید یک بسته بذر بر اساس تصویر، وقت بگذارید و بدانید که وارد چه چیزی می شوید.

کلید هر فعالیت در باغ استفاده از ابزار مناسب است. در حالی که داشتن بیل ضروری است، ابزارهای دیگری که با اندازه باغ شما بهترین کار را دارند نیز ضروری است. برای باغ‌های کوچک‌تر، ابزارهای دسته کوتاه بهترین کار را دارند، برای باغ‌های بزرگتر، بیل‌ها و بیل‌ها با دسته بلندتر بهتر عمل می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که برای کار آسان تر، لبه های تیز را روی ابزار خود نگه دارید.

بیش از 10 نکته و ترفند باغداری برای باغبان جدید

با اجازه دادن به آنها در باغبانی، فرزندان و نوه های خود را درگیر باغبانی کنید. کودکان عموماً دوست دارند در فضای باز باشند و هر دانشی را که مایلید در مورد نور خورشید، آب و کیفیت خاک به اشتراک بگذارید، جذب می کنند. باغبانی یک راه عالی برای کودکان است تا در مورد طبیعت بیاموزند و آنها را با شما پیوند دهد.

رسوبات نمک می تواند علائم ناخوشایندی را روی گلدان های سفالی شما ایجاد کند. برای از بین بردن آسان رسوبات، آب، الکل و سرکه سفید را به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی گلدان ها اسپری کنید. با یک پد یا برس پلاستیکی بشویید و اجازه دهید گلدان کاملا خشک شود. پس از خشک شدن گلدان، آماده کاشت هستید.

باغبانان جدید باید همه چیز را ساده نگه دارند. گرایش باغبانان جدید این است که باغی را بکارند که خیلی بزرگ است و در حیاط خلوت به یک آشفتگی عظیم ختم می شود. برای شروع آن را ساده و کوچک نگه دارید، و از آنجا به کار خود ادامه دهید. یک باغ کوچک به تجربه مثبت تری منجر می شود و برای باغبان جدید کار کمتری است.

برای اینکه مطمئن شوید در سال بعد به طور تصادفی لامپ ها را بیرون نمی آورید، آنها را با شاخه ها علامت گذاری کنید. آنها باید در طول زمستان در جای خود باقی بمانند، و زمانی که در بهار چیزهای جدیدی را می کارید، یادآوری آسانی خواهند بود. این به خصوص خوب است زیرا لازم نیست از قبل چیزی بخرید. فقط چند شاخه نزدیک را بگیرید و در جای خود قرار دهید.

بیش از 10 نکته و ترفند باغداری برای باغبان جدید

یک درمان غیر سمی برای لکه های سیاه روی گل رز ایجاد کنید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی و یک قطره مایع شوینده را در یک گالن آب ترکیب کرده و تکان دهید. یک بطری اسپری را با این مخلوط پر کنید و هنگامی که رطوبت افزایش یافت، گل رز خود را به پایین اسپری کنید – مطمئن شوید که هر دو طرف برگ ها را بگیرید.

هنگام پرورش سبزیجات سعی کنید سبزیجاتی بکارید که همراه یکدیگر باشند. این برای دفع آفات مفید است. برخی از سبزیجات زمانی که با هم کاشته می شوند می توانند عطر و بوی نامطلوبی برای آفات ایجاد کنند. هنگامی که گیاهان همراه را با هم پرورش دهید، بدون استفاده از آفت کش ها نتایج سالم تری دریافت خواهید کرد.

اشیاء نقره ای براق را در سراسر باغ خود آویزان کنید. اینها می توانند به عنوان بازدارنده آفات طبیعی عمل کنند. بدون نیاز به مواد شیمیایی انعکاس‌ها می‌توانند آفات پرنده مانند شته‌ها را که نیاز به نور خورشید برای هدایت پرواز خود دارند، منحرف کنند و ممکن است آفات بزرگ‌تری مانند پرندگان و حتی خرگوش یا گوزن را بترسانند.

ساخت تخت های مرتفع را در نظر بگیرید. اگر تخت‌های مرتفع خود را می‌سازید، می‌توانید اندازه مناسبی را برای باغ خود انتخاب کنید و می‌توانید آن را با نوعی خاک مناسب برای چیزی که قصد رشد آن را دارید پر کنید. از آنجایی که خاک فشردگی کمی دارد، اکسیژن بیشتری در خاک وجود خواهد داشت و زهکشی آب بسیار بهتر خواهد بود. خاک در یک بستر مرتفع در بهار خیلی زودتر گرم می شود و فصل رشد را افزایش می دهد.

بهترین زمان برای آبیاری باغ ارگانیک صبح زود است. با آبیاری در ابتدای روز، اجازه می‌دهید رطوبتی که روی برگ‌ها جمع می‌شود از بین برود. این به جلوگیری از رشد هر گونه کپک یا قارچ روی برگ ها کمک می کند که هوای سرد و آب با هم ترکیب می شوند و ایجاد می کنند.

بیش از 10 نکته و ترفند باغداری برای باغبان جدید

اگر چیزی دارید که می خواهید در باغ خود پرورش دهید که در ابتدا در یک ظرف پلاستیکی بوده است، باید گیاه را با دقت بردارید. برای انجام این کار، سعی کنید با احتیاط گیاه را از ظرف خارج کنید و در صورتی که ریشه های بیرونی آن در مقابل ظرف رشد کردند، جدا کنید.

می توانید از سموم اورگانیک برای کنترل موثر علف های هرز در باغ ارگانیک خود استفاده کنید. برای موثرترین کاربرد از بین بردن علف های هرز، سعی کنید از یک لایه مالچ بسیار درشت و تا عمق سه اینچ استفاده کنید. ممکن است لازم باشد علف های هرز را از برخی علف های مقاوم ریشه کن کنید تا با موفقیت از شر آنها نیز خلاص شوید.

برای داشتن یک باغ ارگانیک موفق، نیازی به خرید همه گیاهان جدید ندارید. سعی کنید از گیاهانی که در منظره هستند استفاده کنید. اینها می توانند بومی منطقه باشند یا می توانند از مناطقی وارد شوند که شرایط آب و هوایی و خاک مشابهی دارند. آنها به آب کمتر، مراقبت کمتری نیاز دارند و در زمستان نمی میرند.

شما باید از سطوح خاک در باغ ارگانیک خود آگاه باشید. تعادل کمپوست خود را برای خاک های اسیدی و قلیایی بررسی کنید. کود سه بیست می تواند سطوح PH را در محدوده بهینه برای مواد مغذی بیشتر برساند. به طور کلی حاوی ریز مغذی هایی مانند آهن و منگنز است که در بیشتر کودهای مصنوعی وجود ندارد.

اگرچه این یک کار لذت بخش است، اما باغبانی همیشه آسان نیست. عوامل زیادی در ساختن باغی که دوست‌داشتنی است و محصول خوبی دارد، دخیل است. با پیروی از نکات به اشتراک گذاشته شده در این مقاله، به خوبی در مسیر لذت بردن از یک باغ زیبا قرار خواهید گرفت که ساعت ها لذت را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *